Widget Image
ΑρχικήΝέα & ΠληροφορίεςΟι 3 μεγαλύτεροι μύθοι για την πρωτεΐνη

Οι 3 μεγαλύτεροι μύθοι για την πρωτεΐνη

mitsaris-protein

Οι 3 μεγαλύτεροι μύθοι για την πρωτεΐνη

Υπάρχουν πολλοί μύθοι που οι άνθρωποι διαβάζοντάς τους προσκολλώνται τόσο έντονα ώστε να γίνονται αποδεκτοί ως γεγονός – παρόλο που μπορεί να υπάρχουν λίγα ή καθόλου επιστημονικά στοιχεία που να τα στηρίζουν. Η πρωτεΐνη σίγουρα έχει πιο αβάσιμους μύθους που την περιβάλλουν από οποιοδήποτε άλλο θέμα, πιθανότατα επειδή διαδραματίζει τόσο μεγάλο ρόλο σε οποιοδήποτε πρόγραμμα διατροφής που επικεντρώνεται στην ανάπλαση των μυών. Εδώ είναι τρεις πιο συνήθεις μύθοι που πιθανότατα έχετε ακούσει αλλά δεν πρέπει να πιστεύετε.

ΜΥΘΟΣ # 1: Μπορείτε να απορροφήσετε μόνο Χ γραμμάρια πρωτεΐνης σε ένα γεύμα.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η ποσότητα απορρόφησης της πρωτεΐνης που μεγιστοποιεί την αναβολική  δράση στον οργανισμό εξαρτάται άμεσα από την λευκίνη. Η λευκίνη είναι το μοναδικό αμινοξύ που είναι υπεύθυνο για την ενεργοποίηση της αναβολικής απόκρισης και οι πρωτεϊνικές πηγές έχουν αποδειχθεί ότι προκαλούν αναβολικές αντιδράσεις ανάλογα με την ποσότητα λευκίνης που περιέχουν. Φαίνεται λοιπόν ότι καταναλώνοντας 0,04 γραμμάρια λευκίνης ανά κιλό σωματικού βάρους σε ένα γεύμα μεγιστοποιείται την αναβολική σας απόκριση σε αυτή την πηγή πρωτεϊνών. Έτσι για έναν αθλητή 90 κιλών η περιεκτικότητα λευκίνης σε κάθε πρωτεϊνούχο γεύμα θα πρέπει να ήταν γύρω στα 3,5 γραμμάρια.

Συμπέρασμα: Για μια πηγή πρωτεΐνης υψηλής σε λευκίνη όπως ορός γάλακτος (περίπου 12% λευκίνη), αυτό θα απαιτούσε περίπου 30-35 γραμμάρια πρωτεΐνης από ορό γάλακτος για ανώτατο αναβολισμό. Για μια πηγή πρωτεΐνης όπως η καζεΐνη, η οποία έχει χαμηλότερη συγκέντρωση λευκίνης (8 τοις εκατό), αυτό θα απαιτούσε γύρω στα 50 γραμμάρια πρωτεΐνης. Το όριο μπορεί στην πραγματικότητα να είναι χαμηλότερο από αυτό, αλλά γνωρίζουμε με σιγουριά ότι αυτό το επίπεδο πρόσληψης σίγουρα θα ξεπεράσει την αναβολική απάντηση σε ένα γεύμα. Έτσι βεβαιωθείτε ότι προσέχετε την περιεκτικότητα σε λευκίνη των πηγών πρωτεϊνών σας.

ΜΥΘΟΣ # 2: Μην μετράτε ελλιπείς πηγές πρωτεΐνης ως προς τη συνολική πρόσληψη πρωτεϊνών.
IMG_3900

Μια ατελής πηγή πρωτεΐνης ορίζεται ως μια τροφή που στερείται ενός ή περισσοτέρων βασικών αμινοξέων. Πιστεύω ότι αυτός ο μύθος προήλθε από την έρευνα που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όταν ορισμένα αμινοξέα είναι ανεπαρκή στη διατροφή, η σύνθεση πρωτεϊνών σκελετικών μυών μπορεί να ανασταλεί.Αυτό είναι πολύ απίθανο να είναι πρόβλημα για τον τυπικό αθλητή,θα μπορούσε να εκδηλωθεί μόνο αν έκανε μια διατροφή που βασιζόταν κυρίως σε μια συγκεκριμένη τροφή η οποία ήταν ελλειπής σε ένα αμινοξύ για αρκετές ημέρες και όχι από γεύμα σε γεύμα. Επιπλέον, οι περισσότεροι αθλητές καταναλώνουν μια πλήρη πηγή πρωτεΐνης σχεδόν σε κάθε γεύμα.

ΣυμπέρασμαΑκόμη και αν κάποιος καταναλώσει μια ελλειπή πηγή πρωτεΐνης σε ένα γεύμα, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να μειωθεί η συνολική σύνθεση πρωτεϊνών,αρκεί στο σύνολο της διατροφής να υπάρχει περίσσεια από όλο των φάσμα των 10 βασικών αμινοξέων!

ΜΥΘΟΣ # 3:Μια διατροφή υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη είναι επιζήμια για τα νεφρά.

IMG_3902

Αρκετοί επαγγελματίες του τομέα της ιατρικής έχουν θεωρήσει ότι μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη  μπορεί να είναι σκληρή για τους νεφρούς, δεδομένου ότι μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες αυξάνει την παραγωγή αμμωνίας στο σώμα μας η οποία πρέπει να εκκρίνεται από τους νεφρούς ως ουρία. Ως αποτέλεσμα, δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες συνιστώνται συνήθως σε άτομα που πάσχουν από νεφρικές διαταραχές. Ωστόσο, η ιδέα ότι μια διατροφή υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες επιβαρύνει τα νεφρά σε ένα υγιές άτομο δεν ισχύει.

Συμπέρασμα: Ερευνητές που διενήργησαν πρόσφατα μια ανασκόπηση της διαθέσιμης επιστημονικής βιβλιογραφίας σχετικά με το θέμα κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «δεν υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις για επιζήμια επίδραση των υψηλής πρόσληψης πρωτεϊνών στη λειτουργία των νεφρών σε υγιή άτομα.»Επιπλέον, μια μελέτη που εξέτασε αθλητές με πρόσληψη πρωτεϊνών των 2,8 γραμμαρίων ανά χιλιόγραμμο σωματικού βάρους έναντι πολύ καλά γυμνασμένων αθλητών με μέτρια πρόσληψη πρωτεϊνών,δεν αποκάλυψε σημαντικές διαφορές στη λειτουργία των νεφρών μεταξύ των δυο ομάδων.Είναι επομένως λογικό να συμπεράνουμε ότι μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες δεν είναι σκληρή και επιζήμια για τους  νεφρούς σε υγιή άτομα!

Mitsaris Kostas 
Certified Personal Trainer 
Sport&Fitness Nutrionist

Share With:

angelos@nuntiusweb.gr

No Comments

Leave A Comment