Widget Image
ΑρχικήΝέα & ΠληροφορίεςΤι συμβαίνει στο σώμα μας όταν αρχίζουμε να γυμναζόμαστε.

Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν αρχίζουμε να γυμναζόμαστε.

IMG_3170

Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν αρχίζουμε να γυμναζόμαστε.

Το πρώτο πράγμα που παρατηρείτε όταν ξεκινάτε να γυμνάζεστε για πρώτη φορά η μετά από αποχή για πολύ καιρό είναι ότι δεν έχετε αναπνοές και οι παλμοί σας ανεβαίνουν γρήγορα και μένουν ψηλά Αυτό είναι πάντα ενοχλητικό, αλλά είναι απόλυτα φυσιολογικό. Όταν αρχίζετε να γυμνάζεστε, το σώμα σας αποκρίνεται αυξάνοντας τον καρδιακό παλμό σας γιατί η καρδιά προσπαθεί να στείλει περισσότερο αίμα προς την περιφέρεια αναγκάζοντας σας να αναπνέετε πιο βαριά.

Ενώ οι πρώτες εβδομάδες είναι δύσκολες, η άσκηση γίνεται πολύ πιο εύκολη καθώς προχωράτε και είναι επειδή το σώμα σας αρχίζει να προσαρμόζεται στην προπόνηση σας. Φυσικά, όλα στο σώμα σας είναι συνδεδεμένα, οπότε ενώ μπορεί να αισθανθείτε μόνο μια διαφορά στην αναπνοή σας ή τον καρδιακό ρυθμό στην αρχή, στην συνέχεια θα δείτε και στους μυς σας.

Ο τρόπος που φτάνει το οξυγόνο στις μυϊκές σας ίνες είναι ο εξής. Αναπνέοντας οι πνεύμονες μας δεσμεύουν οξυγόνο το οποίο προωθείτε στην καρδιά και μέσω της αριστερής κοιλιάς στέλνεται στις μυϊκές ίνες που εκεί γίνεται η καύση των υδατανθράκων κυρίως, παρουσία οξυγόνου, εκλύοντας ενέργεια. Έτσι, ας υποθέσουμε ότι ξεκινάτε σήμερα με διάδρομο για πρώτη φορά και τρέχετε πέντε χιλιόμετρα. Ο καρδιακός σας ρυθμός είναι αρκετά υψηλός, η αναπνοή σας είναι αρκετά βαριά και αισθάνεστε αρκετά καταπονημένος. Αλλά αν το κάνετε αυτό κάθε μέρα για τρεις ή τέσσερις εβδομάδες θα παρατηρήσετε ότι με την ίδια ταχύτητα η αναπνοή σας δεν θα είναι τόσο δύσκολη. Ο λόγος για αυτό είναι επειδή οι μύες σας έχουν αλλάξει και χρησιμοποιούν το οξυγόνο πολύ καλύτερα, πράγμα που βοηθάει την καρδιά σας να λειτουργεί ομαλότερα μειώνοντας τον καρδιακό σας ρυθμό.

Αυτές οι μυϊκές αλλαγές είναι σημαντικές και δεν είναι ακριβώς τόσο απλές όσο νομίζετε. Ανάλογα με τον τύπο άσκησης που κάνετε οι μύες σας μπορούν να αλλάξουν με διάφορους τρόπους.
Για παράδειγμα, στα πόδια σας έχετε δύο διαφορετικά είδη μυών: έχετε μύες γρήγορης συστολής και μύες αργούς συστολής. Οι μύες αργής συστολής λέγονται και λεύκες μυϊκές ίνες και είναι κατάλληλες για άσκηση αντοχής μεγάλης διάρκειας. Οι μυϊκές ίνες γρήγορες συστολής είναι οι λεγόμενες κόκκινες μυϊκές ίνες και είναι καλύτερες για μικρές, υψηλής έντασης προσπάθειες. Για παράδειγμα, ένας δρομέας μεγάλης απόστασης θα έχει πολλές αργές μυϊκές ίνες. Ενώ ένας σπρίντερ θα έχει πιο δυνατές γρήγορες μυϊκές ίνες.

Ας υποθέσουμε ότι όλοι αρχίζουμε από την ίδια βάση, δηλ. έχουμε μισές λεύκες μυϊκές ίνες και μισές κόκκινες μυϊκές ίνες. Όταν ξεκινάτε ένα πρόγραμμα άσκησης που αφορά την αντοχή, όπως το τρέξιμο οι μύες σας αλλάζουν ώστε να γυμνάσετε πιο πολύ τις λεύκες μάκες ίνες οι οποίες θα σας χρειαστούν και λιγότερο τις κόκκινες μυϊκές ίνες. Αυτό σημαίνει ότι ο μυς σας μπορεί να παράγει δύναμη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χωρίς κόπωση. Σε αντίθεση το αντίθετο συμβαίνει αν επιλέξετε να κάνετε κάποιο άθλημα που απαιτεί προσπάθειες υψηλής έντασης για μικρό χρονικό διάστημα.

Ανακεφαλαιώνοντας οι μύες σας έχουν μεγάλη προσαρμοστικότητα με αποτέλεσμα να αλλάζουν αναλόγως με το έργο που έχουν να εκτελέσουν δηλ. με το είδος της προπόνησης που έχουν να εκτελέσουν και βέβαια μην ξεχνάτε ότι είναι έξυπνοι δηλ. αν έχουν να εκπονήσουν μια συγκεκριμένη προπόνηση για κάποιο χρονικό διάστημα και με την πάροδο του χρόνου βγάζουν εις πέρας εύκολα την προπόνηση, παύουν να αναπτύσσονται, σταματάει η πρόοδος και αδρανούν, για αυτό είναι πολύ σημαντικό να δίνεται σε κάθε προπόνηση λίγο ένταση παραπάνω για να τους κρατάτε πάντα σε εγρήγορση και να έχετε συνέχεια πρόοδο!

Mitsaris Kostas

Certified Personal Trainer 
Sport&Fitness Nutrionist

Share With:

angelos@nuntiusweb.gr

No Comments

Leave A Comment