Widget Image
ΑρχικήΝέα & ΠληροφορίεςΜύθος ή πραγματικότητα: Μπορεί το σώμα μας να αφομοιώσει μόνο 30 γρ. πρωτεΐνης ανά γεύμα;

Μύθος ή πραγματικότητα: Μπορεί το σώμα μας να αφομοιώσει μόνο 30 γρ. πρωτεΐνης ανά γεύμα;

personal trainer - προσωπικός γυμναστής

Μύθος ή πραγματικότητα: Μπορεί το σώμα μας να αφομοιώσει μόνο 30 γρ. πρωτεΐνης ανά γεύμα;

Επικρατούσε η αντίληψη για πολλά χρόνια, ότι το ανθρώπινο σώμα μπορεί να αφομοιώσει 30γρ. πρωτεΐνης  η περίπου 150γρ. κοτόπουλο ανά γεύμα. Οτιδήποτε πάνω από αυτό το όριο πίστευαν ότι θα αποθηκευτεί στον ανθρώπινο οργανισμό υπό μορφή λίπους ή θα αποβληθεί, ισχύει όμως αυτό στην πραγματικότητα;

Για να καταλάβουμε πως αυτό το φαινομενικά αυθαίρετο όριο έγινε ο κανόνας θα πρέπει να πάμε πίσω εκεί από όπου ξεκίνησε, χρόνια πριν φαινόταν ότι η μέγιστη μυϊκή πρωτεϊνική σύνθεση (MPS muscle protein synthesis) συνέβαινε με περίπου 20-30 γρ. λήψης πρωτεΐνης ανά γεύμα, αυξάνοντας αυτό το ποσό κατά 40 γρ. επιπλέον, φάνηκε να είναι επωφελής στην πρωτεϊνική σύνθεση,

αυτό σημαίνει ότι το σώμα μας αποθηκεύει την επιπλέον πρωτεΐνη σε λίπος;

όχι τόσο γρήγορα.

fdshbfghb

Ναι η περίσσεια λήψη πρωτεΐνης, δηλ. αμινοξέων, θεωρητικά μπορεί να μετατραπεί σε γλυκόζη και κατ’επεκταση να αποθηκευτεί σε λίπος στο σώμα μας αλλά αυτό είναι μια μακρόχρονη και δαπανηρή διαδικασία για το σώμα. Είναι εξαιρετικά απίθανο να πάρετε λίπος από την περίσσεια πρωτεΐνης. Γεγονός είναι ότι εξερευνητές που δεν έτρωγαν σχεδόν τίποτα αλλά μόνο πρωτεΐνη, έφτασαν να πεθαίνουν από την πείνα από μια κατάσταση γνωστή ως «η πείνα του κουνελιού»

Μήπως όμως η επιπλέον πρωτεΐνη μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της ανάπτυξης των μυών;

ανάπτυξη στους μύες μας έχουμε όταν δημιουργείτε θετικό ισοζύγιο αζώτου, αυτό τι σημαίνει; ότι η πρωτεΐνη που λαμβάνουμε είναι περισσότερη από αυτή που καταναλώνουμε κατά την διάσπαση της μυϊκής πρωτεΐνης (MPB muscle protein breakdown).

Για να γίνω πιο κατανοητός όταν γυμναζόμαστε καταστρέφουμε μυϊκές ίνες, προκαλούμε ελεγχόμενη βλάβη στους μύες μας έτσι ώστε τον ευαισθητοποιούμε να αποκαταστήσει την υπάρχουσα βλάβη αλλά και να δημιουργήσει πιο πολλούς μύες έτσι ώστε να ανταπεξέλθει για την επόμενη φορά, αυτό γίνεται συνέχεια, η ανάπτυξη συμβαίνει όταν του δίνουμε την κατάλληλη πρωτεΐνη έτσι ώστε να έχουμε πάντα θετικό ισοζύγιο.

Πρόσφατες λοιπόν μελέτες έχουν δείξει ότι η λήψη για παράδειγμα 70 γρ. πρωτεΐνης ανά γεύμα βελτίωσε σημαντικά την πρωτεϊνική σύνθεση σε ολόκληρο το σώμα, μειώνοντας δραστικά την διάσπαση των μυϊκών πρωτεϊνών, πράγμα που απομυθοποιεί την αντίληψη των 30 γρ. ανά γεύμα.

hjjhk

Συμπερασματικά, αν θέλετε να μεγιστοποιήσετε την ανάπτυξη των μυών και την ανάκτηση, θα πρέπει να ελαχιστοποιείσετε τη βλάβη των μυών και παράλληλα θα πρέπει να αυξήσετε την  πρωτεϊνικής σύνθεση. Δεν λέω ότι θα πρέπει να τρώτε 70 γραμμάρια πρωτεΐνης σε κάθε γεύμα, αλλά το σώμα σας σίγουρα μπορεί να χρησιμοποιήσει περισσότερα από 30 γραμμάρια πρωτεΐνης σε κάθε γεύμα!

 

Mitsaris Kostas
Certified Personal Trainer
Sport&Fitness Nutrionist

Share With:

Certified Personal Trainer Sport&Fitness Nutrionist

info@supertrainer.gr

No Comments

Leave A Comment